چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
عبدالملیک شیکانگ

حوزه/فعال بین‌الملل نامیبیایی تاکید کرد که وحدت، تکلیفی است که قرآن بر عهده مسلمانان گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبدالملیک شیکانگو، فعال بین‌الملل نامیبیایی در وبینار دهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تاکید کرد که مسلمانان هنوز به طور کامل با یکدیگر متحد نیستند.

وی گفت: «می‌دانیم وحدت، تکلیفی بر دوش مسلمانان است که توسط کتاب واحد، یعنی قرآن، که همه ما را متحد می‌کند، بر عهده آنها گذاشته شده است. چون ما مسلمانان به «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» اعتقاد داریم، پس انتظار می‌رود که با هم متحد باشیم.»

وی از تلاش‌هایی که به طور ویژه توسط جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل و توانمندسازی کشورهای مسلمان در سراسر جهان برای اتحاد انجام می‌شود، قدردانی کرد و ادامه داد: «خداوند در قرآن به صراحت بیان کرده است که اگر شما می‌خواهید با هم متحد شوید، ما به راحتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم، چه در جامعه مسلمانان و چه با سایر جوامع غیر مسلمان.»

شیکانگو خاطرنشان کرد: «خداوند در قرآن توضیح داده است که چرا این کار را انجام نداده است؟ زیرا او می‌خواهد ما را آزمایش کند و ببیند چه کسی از ما برای برقراری عدالت تلاش خواهد کرد.»

وی تاکید کرد که بدیهی‌ترین مسئله که نیاز به وحدت مسلمانان دارد، مسئله فلسطین است و باید به فلسطینیان برای رهایی آنها از ستم کمک کرد.

فعال بین‌المللی نامیبیایی در پایان گفت که در خانواده غیر مسلمان به دنیا آمده است. کشور نامیبیا مسلمانان کمی دارد و حدود 97 درصد جمعیت آنها مسیحی هستند و تنها کمتر از نیم درصد آن مسلمان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha